Kontakt
closeKontakt
SerwisWysyłkaTesty produktów Regulamin

Skontaktuj się z nami:

alternate_emailbiuro@cdr.pl

call+48 32 750 5000

pn. - pt. 9:00 - 17:00

Kontakt

Logowanie
closeLogowanie
Logowanie

Nowy klient?

Rejestracja
Koszyk
closeKoszyk
Twój koszyk jest pusty favoriteWishlist
Instalacja ProFi Software Controller

Zastosowanie


ProFi Software Controller to darmowe oprogramowanie przygotowane przez producenta IP-COM do zarządzania urządzeniami z serii ProFi. Na chwilę obecną są to:


Do pobrania


Najnowsza wersja oprogramowania jest dostępna na stronie producenta


Instalacja


Proces instalacji oprogramowania przebiega tak samo jak w przypadku większości aplikacji. Po zainstalowaniu uruchamiamy ją. Czekamy chwilę, po tym jak uaktywni się przycisk "Launch a browse to manage the network" oprogramowanie jest gotowe.


Pierwsze uruchomienie i konfiguracja


Okno uruchamiania aplikacji

Po kliknięciu przycisku uruchomi nam się przeglądarka z konfiguratorem kontrolera. Jako pierwszą podajemy nazwę naszego kontrolera, musimy zaakceptować warunki użytkowania aplikacji, aby przejść dalej.

Okno konfiguracji 1/7

W opcjach zaawansowanych możemy wyłączyć możliwość zdalnego zarządzania kontrolerem oraz utworzyć lokalne konto administratora, niezależne od konta w systemie producenta.

Okno konfiguracji 2/7

Następnie konfigurator pyta nas czy chcemy, aby nasze ustawienia sieci bezprzewodowej automatycznie dopasowywały się do potrzeb użytkowników oraz czy chcemy, aby automatycznie wykonywały się kopie zapasowe bazy urządzeń i ich ustawień.

Okno konfiguracji 3/7

W tym kroku powinny zostać wykryte urządzenia podłączone do sieci, możemy od razu dodać je do kontrolera. My pomijamy ten krok - wykonamy go później.

Okno konfiguracji 4/7

Ustawiamy nazwę SSID oraz hasło do naszej sieci WiFi, możemy wybrać czy sieć 2,4 GHz i 5 GHz ma być dostępna pod jedną nazwą czy pod dwoma różnymi nazwami.

Okno konfiguracji 5/7

Wybieramy naszą strefę czasową oraz weryfikujemy poprawność wcześniej wprowadzonych ustawień. Później, w razie potrzeby, można bez przeszkód je zmienić

Okno konfiguracji 6/7

Zostaliśmy przekierowani do ekranu logowania. Logujemy się za pomocą naszego konta IP-COM lub utworzonego wcześniej lokalnego konta administratora.

Okno konfiguracji 7/7

Dodawanie urządzeń


Obecnie nasz panel administracyjny i statystyki są puste. Nie ma w nich żadnych informacji, dodamy więc pierwsze urządzenie. Przechodzimy do zakładki Devices. Podłączyłem urządzenie testowe, zostało ono wykryte ze statusem Pending Adoption

Urządzenie oczekujące na dodanie

Klikamy w miniaturke, wyskoczy nam panel zarządzania urządzeniem. Klikamy plusik, aby dodać punkt dostępowy do naszej sieci

Dodanie urządzenia

Po chwili urządzenie zsynchronizuje się i otrzyma status Online. Jeżeli jest dostępna aktualizacja to w prawym, górnym rogu będzie widoczna ikonka odświeżania / aktualizacji. Po jej kliknięciu urządzenie poprosi nas o potwierdzenie aktualizacji oprogramowania. Jeżeli wyrazimy zgodę rozpocznie się proces aktualizacji, a urządzenie zostanie uruchomione ponownie.

Urządzenie online

Możemy teraz zajrzeć do statystyk urządzenia lub urządzeń podłączonych do naszej sieci. Widoczny będzie status i kondycja urządzenia:

Dashboard

Przekazywany ruch sieciowy:

Statystyki

Oraz ilość urządzeń klienckich podłączonych do sieci:

Klienci podłączeni do AP

Najczęstsze problemy

Urządzenie nie zostało wykryte przez kontroler

Jeżeli kontroler nie wykrywa nam urządzenia upewnijmy się czy dane urządzenie ma zainstalowaną wersję oprogramowania minumum V1.0.0.1 (V6448). W przypadku starszej wersji należy pobrać najnowsze oprogramowanie ze strony producenta i wykonać aktualizację. Domyślny adres IP urządzenia znajduje się na etykiecie na spodzie urządzenia. Aktualizację dokonujemy za pośrednictwem interfejsu WWW


Urządzenie dodane do innego kontrolera

Może się zdarzyć tak, że urządzenie wcześniej zostało dodane do innego kontrolera, a my potrzebujemy je dodać do nowego, w innej lokalizacji. Mamy dwie możliwości:

  • Pierwsza z nich to przywrócenie urządzenia do ustawień fabrycznych, przy pomocy przycisku reset na obudowie.
  • W drugiej dodajemy takie urządzenie do kontrolera, ale przy dodawaniu będzie ono wymagać od nas wpisania loginu i hasła administratora z poprzedniego kontrolera.

Mapa urządzeń

W oprogramowianiu od producenta mamy dedykowaną zakładkę do tworzenia map rozlokowania urządzeń w budynku. Proces tworzenia mapy jest bardzo prosty i intuicyjny, dodajemy nowy poziom, wrzucamy zdjęcie np. rzut parteru z góry, a następnie nanosimy urządzenia dostępne w kontrolerze na mapę.